Koihunt Japan januari 2014

27 januari was het weer zover Wilkoi is voor 10 dagen naar Japan vertrokken. Na een lange vliegreis zijn we aangekomen op Narita Airport en hebben we meteen de bus naar Utsunomiya gepakt.
  Onderweg vanuit de bus heb ik een aantal foto’s gemaakt waaronder deze van de Tokio skytree, het hoogste gebouw (634 meter) van Japan. In Utsunomiya aangekomen stond Hiro Kobayashi al op ons te wachten. Omdat het al laat in de middag was heeft hij ons naar het hotel gebracht.
Dag 329-01-2014
  Na een zeer goede nachtrust en een heerlijk ontbijt zijn we om half 9 in de auto gestapt om de eerste bonsai-kwekers te bezoeken.
  Links op de foto een hele mooie Satsuki bonsai vol met knoppen. Na veel bonsai-kwekers te hebben bezocht zit deze dag er ook alweer op.
Dag 430-01-2014
 Op de foto hierboven zie je Hiro Kobayashi bij een bonsai-kweker, hier heb ik een Satsuki bonsai gekocht van 35 jaar oud.
  Na een aantal kwekers te hebben bezocht is het tijd voor een lekkere bak koffie, dan ben je bij de Starbucks aan het juiste adres.
  In de middag hebben we de kwekerij van Kobayashi zelf bezocht, hier staan heel wat bonsai tentoongesteld. De ene is nog mooier dan de ander.
Dag 531-01-2014
Vandaag is het alweer de laatste dag in Utsunomiya en ik heb besloten de stad in te gaan om wat leuke dingen te bezoeken en mooie foto’s te maken. Zoals je hieronder kunt zien.

Hier rechts op de foto zie je Futaarayama Jinja Shrine die ik vandaag heb bezocht. Deze staat in het centrum van de stad Utsunomiya. Deze historische plaats is leuk om te bezoeken wanneer je geïnteresseerd bent in de Japanse en Zen cultuur.
  Ook van de binnenkant heb ik een foto van gemaakt zie foto links.
 In de middag ben ik naar het Hachimanyama Park geweest waar ik in een uitkijktoren deze foto hierboven heb gemaakt. Dit Park staat bekend om de bloesem bomen, helaas staan ze in dit jaargetijde niet in bloei.
  Na een dag door Utsunomiya te hebben gelopen ben ik weer bijna in het hotel, hier heb ik nog een foto (rechts) gemaakt vanaf het station
   De laatste avond in Utsunomiya hebben we lekker gegeten bij de Koreaan de welbekende BBQ.
Dag 601-02-2014
 Vandaag zijn we vanuit Utsunomiya weer naar Tokio gereisd om de All Japan Koi Show te bezoeken zie foto hierboven. Het was al weer een aantal jaren geleden dat ik deze Koi Show heb gezien, het was zeker weer een bezoekje waard.
  Dit zijn de gebroeders Kazuyoshi en Nobuyuki van de Hiroi koi farm. Diverse koi die je op deze All Japan Koi Show kunt zien waren afkomstig van de Hiroi koi farm.
Dag 702-02-2014
  De winnaar (The Grand Champion) van de All Japan Koi Show wordt traditie getrouw de lucht ingegooid. Dit is altijd leuk om te zien.
 Als de koi show afgelopen is moeten alle koi weer terug naar de koifarm. Hier konden de Kataoka broeders wel een extra hulpje gebruiken. Na het inpakken van alle ingezette koi hebben we onze weg met Masahito Kataoka vervolgd naar Ojiya.
Dag 803-02-2014
  De koihunt is nu echt begonnen, hier rechts op de foto zijn de tosai van kweker Hosokai te zien. Deze reis zal ik ook de tosai voor het nieuwe seizoen gaan aanschaffen.
  De volgende kweker die we bezocht hebben is Marudo hier rechts te zien op de foto. Hier heb ik een mooie sansai (3jarige) Karashigoi aangekocht.
 Hierboven zie je een filmpje van de aangekochte Karashigoi van kweker Marudo.
Dag 904-02-2014
 Toen ik vanmorgen de gordijnen opende sneeuwde het dan toch eindelijk in Ojiya. Voorgaande jaren lag er bij aankomst al een aantal meters sneeuw. Dat was nu wel even anders. We hadden vandaag een afspraak bij kweker Takahashi want ik zocht nog een aantal showa sanke en kohaku.
 Hierboven de 7 aangekochte nisai (2jarige) koi van kweker Takahashi.€ 249,-Nr. 3 / 5 / 6 / 7 verkocht

Klik hier voor de video
  De volgende kweker die we bezochten was Hirasawa hier heb ik 2 dozen nisai gekocht. doos 1 zie foto links.€ 159,-Nr. 3 / 6 / 8 / 10 verkocht.Klik hier voor de video
 Hierboven zie je doos nr 2 van kweker Hirasawa. Hiervan zijn de volgende koi al verkocht.€ 159,-Nr. 13 / 17 / 19 en 21 verkocht

Dag 1005-02-2014
   Op de foto links is kweker Hidemasa te zien in zijn nieuwe koihuis. Hidemasa is een werknemer van kweker Isa die voor zichzelf ook nog een aantal variëteiten kweekt. Onder andere Soragoi welke ik vorig jaar bij deze kweker aangeschaft heb. Deze keer bleken er erg mooie Doitsu variëteiten rond te zwemmen.
  Ik heb bij kweker Hidemassa een mooie doos doitsu go-sanke gekocht. De foto aan de rechterkant laat een voorbeeld zien van de koi die ik aangekocht heb. Verder heb ik nog Kohaku tosai (1 jarige) 14-17cm gekocht bij Kweker Matsue.
  Op de foto links is te zien dat het behoorlijk begint te sneeuwen in Ojiya
Dag 1106-02-2014
  Dit is helaas de laatste dag alweer in Japan. Vandaag hadden we een afspraak bij kweker Kawakami hier hebben mijn reisgenoten een aantal koi gekocht. Ik heb zelf bij Kataoka nog een mooie doos tosai go-sanke 17-23cm gekocht. Ook bij Kweker Otsuka heb ik een leuke mixdoos tosai 7-10cm gekocht. Als laatste heb ik een mooie doos 11-13cm van kweker Hiroi gekocht met de volgende variëteiten Goshiki / Ginrin Goshiki / Ginrin Sanke / Ginrin kohaku en Doitsu Showa.De koi komen de eerste week van maart naar Sleeuwijk!

Er worden regelmatig filmpjes geupload van deze Japanreis, klik op het YouTube logo om deze te bekijken.